torsdag den 8. april 2021

langtsigtet udseende på Graves sygdom og Hashimotos sygdom

  ikke kun inde i kroppen foregår der en krig  - immunforsvaret er jo  i krig med sig selv - 

men også  udenpå  - foregår der masser af ting og altid meget forskellige -

Graves patienter kan få  olieagtig hud ,  udstående øjne ,øjne der løber i vand , fryser konstant ,  løs afføring , højt blodtryk  og ekstrem angst  for bare at nævne et par få  eksempler 

på længere sigt   vil øjnene være meget markante -udestående-og   problemet er desværre at  det  meget sjældent er løsningen  at få dem  opereret ind igen - det er ofte forbundet med meget store problemer

Hashimotos patienter  derimod , får  meget tør hud ,  som regel  leaky gut  ( utæt  tarm , der gør at toksiner  ofte løber ind i blodbanen)  ,  sveder,  meget lavt blodtryk ,  og irritation  - når Hashimotos   er meget udviklet , så  kan ansigtet ændres  til  at " løveansigt  " 


Jeg har været  så " heldig " at  have prøvet både lavt og højt  stofskifte - og den  dag  i dag må jeg indrømme at  skulle jeg vælge, så ville jeg nok hellere have  højt stofkifte. - den  holdning havde jeg ikke år tilbage , men  der er i min optik flere gener ved lavt stofskifte 


herunder er der en fantastisk velskrevet artikel - godt nok gammel men  lige så aktuel nu som dengang 

https://hypothyroidmom.com/hashimotos-your-body-is-not-supposed-to-destroy-itself-right/




Ingen kommentarer:

Send en kommentar