fredag den 9. april 2021

Aspirin og stofskiftet går hånd i hånd

 uanset om du er nydiagnosticeret eller  meget inflameret  bør du kigge på  artikler med Aspirin - det viser sig nemlig at  de fjerner inflamation  og genopretter thyroid .

idag kom jeg til at tænke på  en sød skoleveninde jeg havde -og  blev pludselig nysgerrig  på om hun havde det godt så jeg søgte på google  , og så at alt var vel  , en familie  jeg kom meget hos som barn og  jeg elskede  simpelthen hendes mor -  hele familien bestod af læger og sygeplejesker og i min søgen  ville jeg da også  lige se hvordan det gik med hendes brødre som jo sidst jeg snakkede med moren  var læger ude på  Hillerød sygehus-  i min googlesøgning kom palle op - palle som jo var min venindes far - og jeg søgte videre ud fra  de få ord jeg kunne læse : 

https://ugeskriftet.dk/debat/acetylsalicylsyre-som-trombocytaggregationshaemmer-0

 og nu synes jeg   han sendte mig   en lille hilsen fra himlen  for det blev  til meget interesant  læsning  - jeg indsætter lige et par links ind  der alle omhandler  acetylsalicynsyre  ( Asperin )  et stof der er udvundet af pilebark -kan købes i håndkøb og nedsætter inflammationen  ( autoimmunitet ) og regulerer stofskiftet

https://emedicine.medscape.com/article/125648-medication


https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/760253/


når man søger videre kan man se at dosen for aspirin er 2600 mg pr dag   fordelt over hele dagen -  mange vender tilbage til normalt  stofskifte  med et gennemsnit på  14 dage - apirin  skal ikke tages  længere end det i den dosis ,før nye blodprøver viser om  det har ændret sig signifikant . 

aspirin  kan give mavesår så derfor er det ikkenoget man skal tage år efter år . -man skal på en højdosis kur  i 14 dage  og så se  det an -lugols jod (  købes f.eks  på ebay  - 2 %  3 dråber dagligt   anbefales i samme moment 

jeg personligt tager  denne jod dagligt - sammen  med K1 vitamin   da jod mangel  er  en stor del af problematikken med  stofskiftet  og i øvrigt anbefalet af dr thierry hertoghe  sammen med 200 ug selen 

https://www.pharmanord.co.uk/all-products/heart-health-circulation/selenoprecise-selenium-supplement


og zink  https://www.matas.dk/bio-zink-90-tabl?shopping_product_id=224413&gclid=CjwKCAjw9r-DBhBxEiwA9qYUpRNi1PDN05Sf8lYioWKozUbmxDR-2IVNec55-Ak9TqCT4R5ofgSXHhoCymoQAvD_BwE


jeg opfordrer dig til selv og læse om   Aspirin og  stofskiftet -  og jeg gør opmærksom på jeg ikke er læge - jeg har bare sat  mig lidt ind i dette  her 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar