torsdag den 8. april 2021

Jod er et meget meget stort problem

 Så er jeg  tilbage , efter en lang og tiltrængt pause 😊

Og mange ting  er kommet på plads i forhold til stofskifteverdnen , blandt andet jod problematikken - for det er et virkeligt stort problem både for mænd og kvinder 

Radiodoktoren gjorde os  for nogle år siden opmærksom på  at  de fleste danskere mangler jod - og de fleste  danskere går rundt i den vildfarende  tro at  salt  med jodberigelse er  optimalt - men nej  det er det  på ingen måde - salt med jod i  Danmark  er natriumkloridmasse der skader vores stofskifte  nogle år efter dette  blev implementeret , så begyndte man også  at  putte denne natriumkloridmasse  i  brød ,  da dette gik op for  mig  , anbefalede jeg så  folk til at  bage selv , kun for at se  at  dette natriumklorid nu også  var kommet i mel -  jeg tog fat i fødevareministeren   men der kom aldrig svar tilbage - mail er sendt til  mange   af de store bagerier der burde kunne forklare dette ,men  til dato mangler jeg stadig svar -

JEG UNDERSTREGER  DETTE SKADER DIT STOFSKIFTE  UTROLIGT MEGET 


Har du mulighed , så  køb dit mel i sverige eller tyskland . eller brug majsmel 


Her et  lille udrag fra radiodoktorens  side 


http://dk4doktoren.dk/2011/03/22/jod

Ingen kommentarer:

Send en kommentar